ХУДОЖНЬО-КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ДИТЯЧОГО КОСТЮМУ У КОЛЕКЦІЯХ ВИСОКОЇ МОДИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТ.

ГЕРАСИМЕНКО О. Д., ПАШКЕВИЧ К. Л., ОМЕЛЬЧЕНКО Г.В.,

ЗАГРІЙЧУК Б. П., КОЛОСНІЧЕНКО М. В.

Київський національний університет технологій та дизайну

Мета. Дослідження художньо-композиційних особливостей в дитячих колекціях Будинків високої моди та визначення закономірностей їх повторення в дизайні дитячого костюма ХХ – початку ХХІ ст.

Методологія. Застосовано історичне вивчення матеріалів, візуально-аналітичний метод, морфологічний та композиційно-конструктивний аналіз.

Результати. Досліджено еволюцію дитячого костюму в колекціях високої моди ХХ – початку ХХІ ст. та проаналізовано основні тенденції дитячої моди даного проміжку часу. Визначено художньо-композиційні особливості дитячого костюму, виявлено найбільш характерні художньо-конструктивні елементи дитячого одягу: об’ємна форма, колірна гама та рисунок тканини, конструктивно-декоративні елементи та оздоблення. Встановлено закономірності повторення рисунку тканини в колекціях дитячого одягу Будинків моди ХХ – початку ХХІ ст.

Наукова новизна полягає у визначенні закономірностей повторення художньо-композиційних особливостей в дитячому костюмі, таких як рисунок тканини та оздоблення, в колекціях високої моди ХХ – початку ХХІ ст., що дасть можливість прогнозувати тенденції дитячої моди та проектувати актуальні моделі одягу для дітей.

Практична значущість. Зібрані матеріали та їх аналіз дозволили узагальнити художньо-композиційні особливості та виявити провідні тенденції художньо-композиційного вирішення дитячого костюма в різні роки в творчості Будинків високої моди ХХ – початку ХХІ ст. Результати можуть бути використані при подальших наукових дослідженнях з дизайну дитячого одягу.

Ключові слова: колекція, дитячий одяг, модель, Будинок моди, дитяча мода.

 

ХУДОЖЕСТВЕННО-КОМПОЗИЦИОННЫЕ ОСОБЕННОСТИ ДЕТСКОГО КОСТЮМА В КОЛЛЕКЦИЯХ ВЫСОКОЙ МОДЫ ХХ – НАЧАЛА XXI ВЕКА

ГЕРАСИМЕНКО Е. Д., ПАШКЕВИЧ К. Л., ОМЕЛЬЧЕНКО Г.В., ЗАГРИЙЧУК Б. П., КОЛОСНИЧЕНКО М. В.

Киевский национальный университет технологий и дизайна

Цель. Исследование художественно-композиционных особенностей в детских коллекциях Домов высокой моды и определения закономерностей их повторения в дизайне детского костюма ХХ – начала XXI века.

Методология. Для достижения поставленной цели применено историческое изучение материалов, визуально-аналитический метод, морфологический и композиционно-конструктивный анализ.

Результаты. Исследована эволюция детского костюма в коллекциях высокой моды ХХ – начала ХХI века и проанализированы основные тенденции детской моды данного промежутка времени. Определены художественно-композиционные особенности детского костюма, выявлены наиболее характерные художественно-конструктивные элементы детской одежды: объемная форма, цветовая гамма и рисунок ткани, конструктивно-декоративные элементы и отделка. Установлены закономерности повторения рисунка ткани в коллекциях детской одежды Домов моды ХХ – начала XXI века.

Научная новизна заключается в определении закономерностей повторения художественно-композиционных особенностей в детском костюме, таких как рисунок ткани и отделка, в коллекциях высокой моды ХХ – начала ХХI века, что позволит прогнозировать тенденции детской моды и проектировать актуальные модели одежды для детей.

Практическая значимость. Собранные материалы и их анализ позволили обобщить художественно-композиционные особенности и определить ведущие тенденции художественно-композиционного решения детского костюма в разные годы в творчестве Домов высокой моды ХХ – начала ХХI века. Результаты могут быть использованы при дальнейших научных исследованиях по дизайну детской одежды.

Ключевые слова: коллекция, детская одежда, модель, Дом моды, детская мода.

 

ARTISTIC AND COMPOSITION FEATURES OF CHILDREN’S COSTUME IN THE HIGH FASHION COLLECTIONS IN THE 20TH AND EARLY 21ST CENTURY

GERASYMENKO O. D., PASHKEVYCH K. L., OMELCHENKO G.V., ZAGRIYCHUK B. P., KOLOSNICHENKO М. V.

Kyiv National University of Technologies and Design

Purpose. The purpose of the work is to study the artistic and compositional features in children’s collections of haute couture houses and determine the patterns of their repetition in the design of children’s costumes in the 20th and early 21st century.

Methodology. To achieve this goal, a historical study of materials, a visual-analytical method, morphological and compositional-structural analysis were applied.

Results. The evolution of children’s costume in the high fashion collections in the and early 21st century is investigated and the main trends in children’s fashion for a given period of time are analyzed. The artistic and compositional features of the children’s costume are identified, the most characteristic artistic and structural elements of children’s clothing are identified: three-dimensional shape, color scheme and fabric pattern, structural and decorative elements and decoration. The regularity of repeating the pattern of fabric in the collections of children’s clothing of the Fashion houses in the 20th and early 21st century is established.

Scientific novelty. The collected materials and their analysis made it possible to establish regularity of repeating of artistic and compositional features in a children’s costume, such as a fabric pattern and decoration in different years in models of children’s clothing of High Fashion Houses.

Practical significance lies in the generalization of artistic compositional features and the identification of leading trends in the artistic compositional solution of children’s costumes in the high fashion collections in the 20th and early 21st century. The results will make it possible to predict trends in children’s fashion, design actual models of clothing for children and can be used in further research on the design of children’s clothing.

Keywords: collection, children’s clothing, model, Fashion house, children’s fashion.

 

Література

  1. Blackman C. 100 Years of Fashion Illustration. London: Laurence King Publishing, 2007. 384 p.
  2. Cole D. J., Deihl N. The History of Modern Fashion from 1850. London: Laurence King Publishing, 2015. 480 p.
  3. Pierre Cardin. URL: https://pierrecardin.com/designer (дата звернення: 05.12.2019).
  4. Dolce & Gabbana Girls Mini Me Gold Floral Print Runway Dress. Dashin Fashion. URL: https://www.dashinfashion.com/shop/product/dolce-gabbana-girls-gold-floral-print-dress (дата звернення: 05.12.2019).
  5. Finnigan K. It’s Baby Dior’s 50th anniversary. How did designer clothes for tiny people became such big business? The Daily Telegraph. 3 Sept. 2017 URL: https://www.telegraph.co.uk/luxury/womens-style/baby-diors-50th-anniversary-did-designer-clothes-tiny-people (дата звернення: 05.12.2019).
  6. Girls (4-12 years) Collection. Gucci. URL: https://www.gucci.com/us/en/ca/children/girl-c-children-girls (дата звернення: 05.12.2019).
  7. Happy Birthday, BABY DIOR! DIORMAG. URL: https://www.dior.com/diormag/en_gb/article/happy-birthday-baby-dior (дата звернення: 05.12.2019).
  8. Kids’ Fashion. Girls 2-13 years. Dior. URL: https://www.dior.com/en_gb/baby/girls-2-13-years/all-products (дата звернення: 05.12.2019).
  9. Snodgrass M. E. World clothing and fashion: An encyclopedia of history, culture, and social influence. New York: Routledge, 2015. 832 p.
  10. Steele V. Encyclopedia of clothing and fashion. Vol. 3. Farmington Hills, MI: Charles Scribner’s Sons, 2005. 566 p.
  11. Sunday at Home with La Comtesse Jean de Polignac. Rare Vintage. URL: http://rarevintage.blogspot.com/2012/07/sunday-at-home-with-la-comtesse-jean-de.html (дата звернення: 05.12.2019).
  12. Young Versace Mini Me Girl Savage Baroque Print Black Gold Silk Dress. Dashin Fashion. URL: https://www.dashinfashion.com/shop/product/young-versace-girl-savage-baroque-black-gold-dress (дата звернення: 05.12.2019).
  13. Васильєва І. В. Розробка підходу до створення нових форм дитячого зимового одягу методами дизайн-проектування. Теорія та практика дизайну. Технічна естетика. №8. 2015. С. 26-33. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/1752.
  14. Васильєва О.С. Дизайн шкільного форменого одягу: функціональний та естетичний аспекти. Art and design. 2019. №1. C. 59-68. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.5.
  15. Ермилова Д. Ю. История домов моды : учеб. пособие для вузов / Д. Ю. Ермилова. — 3-е изд., перераб. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2018. — 443 с.
  16. Журнал «VOGUE». URL: https://vogue.ua. (дата звернення: 05.12.2019)
  17. Ісаєв О. А., Богомазюк Т. М., Пашкевич К. Л., Герасименко О. Д., Ткачук О. Д. Прогнозування асортименту сучасних колекцій дитячого одягу. Вісник КНУТД. 2017. № 4(112). С. 182-192. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/7313.
  18. Колосніченко О. В., Пашкевич К. Л., Лозко Ю. Я. Художньо-образні особливості спецодягу в дизайні ХХ століття. Art and design. 2019. №1. C.87-104. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.8.
  19. Мельник В. В., Колосніченко О. В., Кудрявцева Н. І., Смаженко В. С. Вдосконалення форми та колориту сучасного дитячого одягу на основі європейської моди ХІХ-ХХІ століть. Легка промисловість. 2017. №3. С. 36-40. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9848
  20. Мироненко В. П.; Кулик Я. Г. Комплексний аналіз процесу проектування комплекту для дітей дошкільного віку. Вісник ХДАДМ, 2011, 2: 50-52.
  21. Музалевская Ю. Е., Козлова Е. В. Понятие «стиль» в вестиментарной моде. Особенности употребления различных стилей в современном детском костюме. Технико-технологические проблемы сервиса. №3 (21). С. 68-75.
  22. Музей «The Metropolitan Museum of Art» : веб-сайт. URL: https://www.metmuseum.org (дата звернення: 05.12.2019).
  23. Музей «The Palais Galliera» : веб-сайт. URL: http://www.palaisgalliera.paris.fr (дата звернення: 05.12.2019).
  24. Назарчук Л. В. Дослідження факторів, які впливають на проект. дитячого одягу. Вісник КНУТД. 2007. №4 (36). С. 74-78.
  25. Пашкевич К. Л., Баранова Т. М. Конструювання дитячого одягу: Навчальний посібник. Київ.: ПП НВЦ Профі, 2012. 320 с.
  26. Пашковська Т. А. Дослідження історичного розвитку одягу школярів. Аналіз сучасного напрямку моди в дитячому костюмі. Соціально-гуманітарний вісник. 2019. Вип. 26-27. С. 93-96.

References

  1. Blackman, C. (2007). 100 years of fashion illustration. Laurence King Publishing. [in English]
  2. Cole, D. J. & Deihl, N. (2015). The history of modern fashion from 1850. Laurence King Publishing. [in English].
  3. Pierre Cardin. URL: https://pierrecardin.com/designer (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  4. Dolce & Gabbana Girls Mini Me Gold Floral Print Runway Dress. Dashin Fashion. URL: https://www.dashinfashion.com/shop/product/dolce-gabbana-girls-gold-floral-print-dress (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  5. Finnigan, K. (2017.09.03). It’s Baby Dior’s 50th anniversary. How did designer clothes for tiny people became such big business? The Daily Telegraph. URL: https://www.telegraph.co.uk/luxury/womens-style/baby-diors-50th-anniversary-did-designer-clothes-tiny-people (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  6. Girls (4-12 years) Collection. Gucci. URL: https://www.gucci.com/us/en/ca/children/girl-c-children-girls (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  7. Happy Birthday, BABY DIOR! DIORMAG. URL: https://www.dior.com/diormag/en_gb/article/happy-birthday-baby-dior (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  8. Kids’ Fashion. Girls 2-13 years. Dior. URL: https://www.dior.com/en_gb/baby/girls-2-13-years/all-products (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  9. Snodgrass, M. E. (2015). World clothing and fashion: An encyclopedia of history, culture, and social influence. Routledge. [in English].
  10. Steele, V. (2005). Encyclopedia of clothing and fashion (OZ). 3. Farmington Hills, MI: Charles Scribner’s Sons. [in English].
  11. Sunday at Home with La Comtesse Jean de Polignac. Rare Vintage. URL: http://rarevintage.blogspot.com/2012/07/sunday-at-home-with-la-comtesse-jean-de.html (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  12. Young Versace Mini Me Girl Savage Baroque Print Black Gold Silk Dress. Dashin Fashion. URL: https://www.dashinfashion.com/ shop/product/young-versace-girl-savage-baroque-black-gold-dress (Last accessed: 05.12.2019) [in English].
  13. Vasilyeva, I.V (2015). Rozrobka pidkhodu do stvorennja novykh form dytjachogho zymovogho odjaghu metodamy dyzajn-proektuvannja [Developing approaches to create new forms of child winter clothes by design engineering]. Teorija ta praktyka dyzajnu. Tekhnichna estetyka. [Design theory and practice. Technical aesthetics], 26-33. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/1752 [in Ukrainian].
  14. Vasilyeva О. S. (2019). Design of school formed clothing: functional and esthetic aspects. Art and design. 59-68. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.5 [in Ukrainian].
  15. Ermilova, D. Iu (2018). Istoriia domov mody [History of fashion houses]. (3d ed.). Moscow : Izdatelstvo Iurait. [in Russian]
  16. Zhurnal «VOGUE» [Magazine «VOGUE»]. URL: https://vogue.ua (Last accessed: 05.12.2019) [in Russian].
  17. Isaev, A., Bogomazyuk, T., Pashkevych, K., Gerasymenko, E., & Tkachuk, O. (2017). Proghnozuvannja asortymentu suchasnykh kolekcij dytjachogho odjaghu [Prediction Assortment Contemporary Collections Children’s Clothing]. Bulletin of KNUTD, 4 (112). 182-192. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/7313 [in Ukrainian].
  18. Kolosnichenko, O. V., Pashkevich, K. L., Lozko, Yu. Ya. (2019). Artificial features of education in description of the 20th century. Art and design. 1. 87-104. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2019.1.8 [in Ukrainian].
  19. Melnik, V. V., Kolosnichenko, A. V., Kudryavtseva, N. I. & Smazhenko, V. S. (2017). Vdoskonalennja formy ta kolorytu suchasnogho dytjachogho odjaghu na osnovi jevropejsjkoji mody ХІХ-ХХІ stolitj [Improving Forms and Colors of The Modern Children’s Clothing Based on The European Fashion of the 19th–21st Century]. Fashion & Textiles Industry. 3. 36-40. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/9848 [in Ukrainian].
  20. Mironenko, V. P. & Kulik, Ja. G. (2011). Kompleksnyj analiz procesu proektuvannja komplektu dlja ditej doshkiljnogho viku. [The complex analysis of process of designing of the complete set for children of preschool age]. Bulletin of KSADA. 50-52 [in Ukrainian].
  21. Muzalevskaia, Iu. E. & Kozlova, E. V. (2012). Poniatie «stil» v vestimentarnoi mode. Osobennosti upotrebleniia razlichnykh stilei v sovremennom detskom kostiume [The concept of “style” in the vestigial fashion. Features of the use of various styles in a modern children’s suit]. Tekhniko-tekhnologicheskie problemy servisa [Technical and technological problems of service]. 3. 68-75 [in Russian].
  22. The Metropolitan Museum of Art : the official site. URL: https://www.metmuseum.org (Last accessed: 05.12.2019) [in English]
  23. The Museum «The Palais Galliera» : the official site. URL: http://www.palaisgalliera.paris.fr (Last accessed: 05.12.2019) [in English]
  24. Nazarchuk, L. V. (2007). Doslidzhennja faktoriv, jaki vplyvajutj na proektuvannja dytjachogho odjaghu [Research on the factors that influence the design of baby clothes]. Bulletin of KNUTD. 4 (36). 74-78 [in Ukrainian].
  25. Pashkevych, K. L., & Baranova, T. M. (2012). Konstrujuvannja dytjachogho odjaghu [Designing baby clothes]. Kyiv: PP NVC «Profi». [in Ukrainian].
  26. Pashkovsjka, T. A. (2019). Doslidzhennja istorychnogho rozvytku odjaghu shkoljariv. Analiz suchasnogho naprjamku mody v dytjachomu kostjumi [Research on the historical development of schoolchildren’s clothing. Analysis of the modern direction of fashion in children’s costume]. Socialjnoghumanitarnyj visnyk [Social and humanitarian newsletter]. Issue 26-27. 93-96 [in Ukrainian]