ЕТАПНІСТЬ УТВОРЕННЯ БРЕНДОВОГО СТИЛЮ НА ПРИКЛАДІ БУДИНКУ МОДИ ЛУЇ ВІТТОН

НІКОЛАЄВА Т. В., ГАЙОВА І. Л., ДАВИДЕНКО І. В., БАРАНОВА А. І., ПАРАНЬКО Н. П.

Київський національний університет технологій та дизайну

Мета – дослідити історичний досвід по створенню брендової продукції на прикладі становлення та розвитку будинку моди Луї Віттон.

Методологія. В роботі використано методи літературно-аналітичного та системно-історіографічного аналізу. Для вивчення об’єкта дослідження та найбільш впливових на його розвиток факторів застосовано критичний аналіз наукових та популярних публікацій, проаналізовано матеріали щодо історії утворення стилю бренду, встановлено передумови виникнення графічного стилю Луї Віттон як прикладу ідентифікації модних товарів за допомогою сукупності знакових ідентифікаційних елементів.

Результати. На кожному етапі формування стилю модного будинку «Луї Віттон» зберігаються головні ознаки бренду, що виражають ідею відповідності виробів у визначеному сегменті ринку. Водночас, основні елементи символіки бренду знаходяться в постійному розвитку відповідно до маркетингової політики та тенденцій моди, що забезпечує актуальність продукції «Луї Віттон» протягом багатьох десятиліть. Сьогодні тенденція ідентифікації модних товарів зі статусом людини набуває характеру ретельно спланованого процесу. Завданням сучасного дизайну є охопити найбільший спектр споживчих потреб, звертаючись до історії відомих брендів та зосереджуючи свої зусилля на моделях майбутнього.

Наукова новизна полягає у висвітленні інноваційних етапів формування дизайну брендової продукції як окремого напрямку діяльності.

Практична значущість. Визначені в дослідженні принципи роботи по створенню брендової продукції можуть бути використані в навчальному процесі підготовки майбутніх дизайнерів.

Ключові слова: дизайнер, бренд, стиль бренду, брендова культура, дизайн-продукт, Луї Віттон.

STAGING OF THE BRAND STYLE FORMATION BY THE EXAMPLE OF FASHION HOUSE LOUIS VUITTON

NIKOLAEVA T. V., HAIOVA I. L., DAVYDENKO I. V., BARANOVA A. I., PARANKO N. P.

Kyiv National University of Technologies and Design

The purpose. To study the historical experience of creating brand products on the example of the formation and development of the Louis Vuitton fashion house.

Methodology. The work uses methods of literary-analytical and system-historiographic analysis. To study the object of research and the factors that most influence its development a critical analysis of scientific and popular publications has been applied, materials on the history of the formation of the brand’s style have been analyzed, the prerequisites for the emergence of the graphic style of Louis Vuitton have been researched, as an example of identifying fashion products using a set of iconic identification elements.

Results. At each stage of the formation of the Louis Vuitton fashion house style, the main features of the brand are preserved, expressing the idea of product conformity to a certain market segment. At the same time, the main elements of the brand symbols are in constant development, in accordance with the marketing policy and fashion trends, ensuring the relevance of Louis Vuitton products for many decades. Today, the trend of identifying fashion products with human status is becoming an thoroughly planned process. The challenge of modern design is to cover the widest range of consumer needs, looking back at the history and focusing its efforts on the future models.

Scientific novelty lies in the reviewing of innovation stages in the formation of brand products design, as a separate activity area.

Practical significance. The determined principles of working on the creation of brand products can be used in the educational process for training of future designers.

Keywords: designer; brand; brand style; brand culture; design-product; Louis Vuitton.

ЭТАПНОСТЬ ОБРАЗОВАНИЯ БРЕНДОВОГО СТИЛЯ НА ПРИМЕРЕ ДОМА МОДЫ ЛУИ ВИТТОН

НИКОЛАЕВА Т. В., ГАЕВАЯ И. Л., ДАВИДЕНКО И. В., БАРАНОВА А. И., ПАРАНЬКО Н. П.

Киевский национальный университет технологий и дизайна

Цель. Исследовать исторический опыт по созданию брендовой продукции на примере становления и развития дома моды Луи Виттон.

Методика. В работе использованы методы литературно-аналитического и системно-историографического анализа. Для изучения объекта исследования и наиболее влиятельных на его развитие факторов применен критический анализ научных и популярных публикаций, проанализированы материалы по истории образования брендового стиля, установлены предпосылки возникновения графического стиля Луи Виттон как примера идентификации модных товаров с помощью совокупности знаковых идентификационных элементов.

Результаты. На каждом этапе формирования стиля модного дома «Луи Виттон» сохраняются главные признаки бренда, выражающие идею соответствия изделий определенному сегменту рынка. В то же время основные элементы брендовой символики находятся в постоянном развитии, в соответствии с маркетинговой политикой и тенденциями моды, обеспечивая актуальность продукции «Луи Виттон» на протяжении многих десятилетий. Сегодня тенденция идентификации модных товаров со статусом человека приобретает характер тщательно спланированного процесса. Задачей современного дизайна является охват широчайшего спектра потребительских нужд, обращаясь к истории и сосредоточивая свои усилия на моделях будущего.

Научная новизна заключается в освещении инновационных этапов формирования дизайна брендовой продукции как отдельного направления деятельности.

Практическая значимость. В исследовании определены принципы работы по созданию брендовой продукции, которые могут быть использованы в учебном процессе подготовки будущих дизайнеров.

Ключевые слова: дизайнер; бренд; стиль бренда; брендовая культура; дизайн-продукт; Луи Виттон.

Література

  1. Кавамура Ю. Теория и практика создания моды. Минск : Гревцов Паблишер, 2009. 192 с.
  2. Колосніченко М. В., Пашкевич К. Л., Крото­ва Т. Ф. та інш. Дизайн одягу в полікультурному просторі: монографія. Київ : КНУТД, 2020. 268 с.
  3. Линч А., Штраусс М. Д. Изменения в моде: причины и следствия. Минск : Гревцов Паблишер, 2009. 280 с.
  4. Ніколаєва Т. В, Ніколаєва Т. І., Баранова А. І. Комплексне дизайн-проєктування: навч. посіб. Київ : КНУТД, 2018. 256 с.
  5. Колосніченко М. В., Фролов І. В., Пашкевич К. Л. Особливості розробки бренду в умовах сучасної української fashion-індустрії. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. Вип. 3. С. 100–105. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/432/1/20160128_Frolov_P100-105.pdf (дата звернення: 26.01.2021)
  6. Ніколаєва Т. В., Шафранська В. В. Розвиток національних художніх традицій в підготовці фахівців з дизайну костюма та брендової продукції. Вісник КНУТД. Серія Технічні науки. Київ. 2017. №1 (106). С. 114–121.
  7. Чупріна Н. В. Сегментація ліній модного одягу в структурі індустрії моди. Вісник ХДАДМ. №1. С. 33–38.
  8. Ніколаєва Т. В., Ніколаєва Т. І., Лиса Є. О. Складові поняття «індустрія моди» в підготовці фахівців з дизайну костюма та брендової продукції. Вісник КНУТД. Серія Технічні науки. Київ, 2017. № 6 (116). С. 177–186.
  9. Сайт Elitethings. Самые дорогие вещи в мире. Richi. Ретро чемодан от Louis Vuitton. URL: https://elitethings.com/retro-chemodan-ot-louis-vuitton/ (дата звернення: 26.01.2021)
  10. Louis Vuitton, Chanel, Hermes: история легендарных сумок. URL: https://www.passion.ru/style/sumki/louis-vuitton-chanel-hermes-istoriya-legendarnyh-sumok-26314.htm (дата звернення: 26.01.2021)
  11. Пазоль Поль-Жерар Луи Вюиттон: империя роскоши. Пер. с фр. Москва : СЛОВО/SLOVO, 2005. 540 с.
  12. Сайт Louis Vuitton URL: https://uk.louisvuitton.com/eng-gb/homepage (дата звернення: 26.01.2021)
  13. Louis Vuitton. 195-летний путь к роскоши и престижу. URL: https://media.krasota.ru/filer_public/99/cc/99ccff6d-284d-421f-9e21-a6a6058e6ab1/monogramma_res750.jpg (дата звернення: 26.01.2021)
  14. Уайт Н., Гриффитс Й. Fashion-бизнес: теория, практика, феномен. Под ред. Николы Уайт и Йена Гриффитса. Минск : Гревцов Паблишер, 2008. 272с.

References

  1. Kavamura, Yu. (2009). Teorija i praktika sozdanija mody [Theory and practice of fashion creation]. Mynsk: Hrevtsov Pablysher [in Russian].
  2. Kolosnichenko, M. V., Pashkevych, K. L. and Krotova, T. F., eds. (2020). Dyzain odiahu v polikulturnomu prostori: monohrafiia [Clothing design in a multicultural space: monograph]. Kyiv: KNUTD [in Ukrainian].
  3. Lynch, A., Shtrauss, M. D. (2009). Izmenenija v mode: prichiny i sledstvija [Changes in fashion: causes and consequences]. Mynsk: Hrevtsov Pablysher [in Russian].
  4. Nikolaieva, T. V, Nikolaieva, T. I. and Baranova, A. I. (2018). Kompleksne dyzain-proiektuvannia [Complex design]: navch. posib. Kyiv: KNUTD [in Ukrainian].
  5. Kolosnichenko, M. V., Frolov, I. V., Pashkevych, K. L. (2015) Osoblyvosti rozrobky brendu v umovakh suchasnoi ukrainskoi fashion-industrii [Features of the development of the brand in the modern Ukrainian fashion-industry]. Tradytsii ta novatsii u vyshchii arkhitekturno-khudozhnii osviti. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/432/1/20160128_Frolov_P100-105.pdf (дата звернення: 26.01.2021) [in Ukrainian].
  6. Nikolaieva, T. V, Shafranska, V. V. (2017) Rozvytok natsionalnykh khudozhnikh tradytsii v pidhotovtsi fakhivtsiv z dyzainu kostiuma ta brendovoi produktsii [Development of national artistic traditions in the training of specialists in costume design and branded products]. Visnyk KNUTD. Seriia Tekhnichni nauky. 1 (106). 114–121. [in Ukrainian].
  7. Chuprina, N. V. (2014). Sehmentatsiia linii modnoho odiahu v strukturi industrii mody [Segmentation of fashion lines in the structure of the fashion industry]. Bulletin of KhSADA [in Ukrainian].
  8. Nikolaieva, T. V., Nikolaieva, T. I. and Lysa, Ye. O. (2017). Skladovi poniattia «industriia mody» v pidhotovtsi fakhivtsiv z dyzainu kostiuma ta brendovoi produktsii [Components of the concept of “fashion industry” in the training of specialists in costume design and branded products]. Visnyk KNUTD. Seriia Tekhnichni nauky. 6 (116). 177–186 [in Ukrainian].
  9. Sajt Elitethings. Samye dorogie veshhi v mire. Richi. Retro chemodan ot Louis Vuitton [Site Elitethings. The most expensive things in the world. Richi. Retro suitcase from Louis Vuitton]. URL: https://elitethings.com/retro-chemodan-ot-louis-vuitton/ [in Russian].
  10. Louis Vuitton, Chanel, Hermes: istorija legendarnyh sumok. [Louis Vuitton, Chanel, Hermes: history of legendary bags]. URL: https://www.passion.ru/style/sumki/louis-vuitton-chanel-hermes-istoriya-legendarnyh-sumok-26314.htm [in Russian].
  11. Pazol, P.-Zh. (2005). Lui Vjuitton: imperija roskoshi [Louis Vuitton: The Empire of Luxury]. Moskva: SLOVO/SLOVO [in Russian].
  12. Sajt Louis Vuitton [Site Louis Vuitton]. URL: https://uk.louisvuitton.com/eng-gb/homepage [in English].
  13. Louis Vuitton. 195-letnij put’ k roskoshi i prestizhu. [Louis Vuitton. A 195-year journey to luxury and prestige] URL: https://krasota.ru/news/2016-08-14/louis-vuitton-195-letnij-put-k-roskoshi-i-prestizh [in Russian].
  14. Uait, N., and Hryffyts, Y. eds. (2008). Fashion-biznes: teorija, praktika, fenomen [Fashion business: theory, practice, phenomenon]. Mynsk: Hrevtsov Pablysher [in Russian].