ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМИ, СТРУКТУРИ ТА КОЛОРИТУ КОСТЮМА 50-Х РОКІВ XX СТОЛІТТЯ З МЕТОЮ РОЗРОБКИ КОЛЕКЦІЇ ЖІНОЧОГО ОДЯГУ

НІКОЛАЄВА Т. В., ДАВИДЕНКО І. В., ЛЯПКАЛО І. О.

Київський національний університет технологій та дизайну

Ключові слова: стиль, мода, композиційні ознаки, тектонічна структура, базові форми, сучасна колекція.

Аннотація

Мета. Дослідження тектонічної структури та художньо-композиційних ознак стилістики та форм костюма 50-х рр. XX ст., для впровадження результатів аналізу в процес дизайн-проектування сучасної колекції жіночого одягу.

Методика. В роботі використані сучасні методи історіографічного, літературно-аналітичного, системно-структурного та морфологічного аналізу, а також вивчення думок споживачів засобами анкетування та статистичної обробки результатів дослідження.

Результати. Проаналізовано та обґрунтовано актуальність вибору теми дослідження та об’єкту дослідження. Використано послідовний ряд методик досліджень для вирішення поставлених наукових завдань: визначення переваг споживачів в процесі проектування сучасних моделей одягу, проектованого на основі стилістики 50-х рр. XX ст., виявлено особливості тектонічної побудови костюма та художньо-композиційних елементів. На основі отриманих результатів дослідження розроблений проект колекції сучасного жіночого одягу.

Наукова новизна. Вперше застосовано для наукового аналізу стилістичних особливостей побудови костюма 50-х рр. XX ст. методики системно-структурного аналізу форм, структури та пропорційно-ритмічної побудови оригінальних моделей обраного періоду. Визначено та структуровано провідні тектонічні характеристики форм костюма, особливості художньо-композиційних елементів в оздобленні одягу, формуванні стилю та іміджу відповідного історичного періоду. З наукової точки зору скореговано процес дизайн-проектування сучасних форм костюма.

Практичне значення. В результаті проведення наукових досліджень визначено, що оригінальні форми костюма 50-х років XX ст., представляють актуальне творче джерело для побудови процесу асоціативного проектування сучасних форм костюма, формування оригінальних ідей та нової естетики в створенні сучасного жіночого одягу. Дослідження тектонічної структури костюма обраного історичного періоду дали можливість створення колекції жіночого костюма з новими оригінальними формами, видами оздоблення та стилістичними характеристиками.

 

ИССЛЕДОВАНИЕ ФОРМЫ, СТРУКТУРЫ И КОЛОРИТА КОСТЮМА 50-Х ГОДОВ XX ВЕКА С ЦЕЛЬЮ РАЗРАБОТКИ КОЛЛЕКЦИИ ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ

НИКОЛАЕВА Т. В., ДАВИДЕНКО И. В., ЛЯПКАЛО И.

Киевский национальный университет технологий и дизайна

Цель. Исследование тектонической структуры и художественно-композиционных признаков стилистики и форм костюма 50-х гг. XX ст., для внедрения результатов анализа в процесс дизайн-проектирования современной коллекции женской одежды.

Методика. В работе использованы современные методы историографического, литературно-аналитического, системно-структурного и морфологического анализа, а также изучение мнений потребителей средствами анкетирования и статистической обработки результатов исследования.

Результаты. Проанализировано и обосновано актуальность выбора темы исследования и объекта исследования. Использовано последовательный ряд методов исследований для решения научных задач. На основе полученных результатов исследований разработан проект коллекции современной женской одежды.

Научная новизна. Впервые использованы для научного анализа стилистических особенностей построения костюма 50-х гг. XX ст. методики системно-структурного анализа форм, структуры и пропорционально-ритмичного построения оригинальных моделей избранного периода. Определены и структурированы ведущие тектонические характеристики форм костюма, особенности художественно-композиционных элементов в отделке одежды, формировании стиля и имиджа соответствующего исторического периода. С научной точки зрения скорректирован процесс дизайн-проектирования современных форм костюма.

Практическая значимость. В результате проведения научных исследований определенно, что оригинальные формы костюма 50-х годов XX ст., представляют актуальный творческий источник для построения процесса ассоциативного проектирования современных форм костюма, формирования оригинальных идей и новой эстетики в создании современной женской одежды. Исследования тектонической структуры костюма избранного исторического периода дали возможность создания коллекции женского костюма с новыми оригинальными формами, видами отделки и стилистическими характеристиками. Коллекция изготовлена в материале и представлена на Международном конкурсе “Печерские каштаны”(Украина, КНУТД).

Ключевые слова: стиль, мода, композиционные признаки, тектоническая структура, базовые формы, современная коллекция.

RESEARCH OF FORM, STRUCTURE AND COLOUR OF SUIT OF THE 50s OF XX CENTURY, WITH A VIEW TO THE DEVELOPMENT OF COLLECTION OF WOMEN’S CLOTHING

NIKOLAEVA T. V., DAVYDENKO I. V., LYAPKALO I.

Kiev National University of Technologies and Design

Purpose. Investigation of the tectonic structure and artistic-compositional features of the stylistics and forms of the costume of the 50’s of XX century, to introduce the results of analysis in the design process of a modern collection of women’s clothing.

Methodology. Modern methods of historiographic, literary-analytical, system-structural and morphological analysis were used in the work, as well as studying the opinions of consumers by means of questioning and statistical processing of research results.

Results. The relevance of the choice of the research topic and the object of research is analyzed and justified. A series of research methods has been used to solve scientific problems. Based on the research results, a draft of a collection of modern women’s clothing

Scientific novelty. The methods of system-structural analysis of forms, structure and proportional-rhythmic construction of original models of the selected period were used at first for scientific analysis of the stylistic features of the construction of the costume of the 50’s of XX century. The leading tectonic characteristics of the costume forms, the features of the artistic and compositional elements in the decoration of clothes, the formation of style and the image of the corresponding historical period are determined and structured. From the scientific point of view, the process of design-designing of modern costume forms has been adjusted.

Practical value. Because of scientific research, it is certain that the original costume forms of the 50’s of XX century represent an actual creative source for constructing the process of associative design of modern costume forms, the formation of original ideas and a new aesthetics in the creation of modern women’s clothing. Studies of the tectonic structure of the costume of the selected historical period made it possible to create a collection of a female costume with new original forms, types of finishes and stylistic characteristics. The collection was made in the material and was presented at the International competition “Pechersky chestnuts” (Ukraine, KNUTD).

Keywords: style, fashion, composition signs, tectonic structure, basic forms, modern collection.

 

Література

  1. Зелинг Шарлотта. Мода. Век модельеров. 1900-1999. – Кельн: Кенеман, 2000. – 656 с.
  2. Франсуа Бодо. Шик и Шарм. Перевод с фр. – М.: Слово / Slovo, 2006. – 400 с.
  3. Ятина Л. И. Мода глазами социолога: результаты эмпирического исследования / Л. И. Ятина // Журнал социологии и социальной антропологии. – 1998. – № 2. – С. 121-123.
  4. Зайцев В. М. Этот многоликий мир моды – М.: Сов. Россия, 1982. – 77 с.
  5. Ніколаєва Т. В. Тектоніка формоутворення костюма – К.: Арістей, 2005. – 224 с.
  6. Гречихин В. Г. Лекции по методике и технике социологического исследования – М.: Изд-во МГУ, 1988. – 230 с..

 References

  1. Charlotte Zeling. (2000) Moda. Viek modelierov [Fashion. Age of fashion designers]. 1900-1999. – Cologne: Konemann [in Russian].
  2. Fransua Bodo (2006) Shik i sharm [Chic and Charm]. Moscow: Slovo [in Russian].
  3. Yatina L. I. (1998) Moda hlazamy sotsyoloha: rezultaty еmpiricheskoho issledovanyia [Fashion by the eyes of a sociologist: the results of an empirical study] Zhurnal sotsiolohii i sotsialnoy antropolohii – Journal of Sociology and Social Anthropology, 2, 121-123. [in Russian].
  4. Zaitsev V. M. (1982) Etot mnoholikyi mir mody [This versatile world of fashion]. Moscow: Sov. Rossia [in Russian].
  5. Nikolaeva T. V.(2005) Tektonika formoutvorennia kostiuma [Tectonics of Formation of a Costume]. Kyiv: Aristei [in Ukrainian].
  6. Grechikhin V. G. (1988) Lektsii po metodike i tekhnike sotsiolohicheskoho issledovania [Lectures on the methodology and technique of sociological research]. Moscow [in Russian].

 

PDF