ОСОБЛИВОСТІ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЛОГОТИПІВ МУЗИЧНИХ КОЛЕКТИВІВ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ
МІХЄЄВА Л. В.
Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія
Мета. Метою даної статті є виявлення характерних особливостей візуальної мови створення логотипів музичних колективів під впливом соціально-політичних подій.
Методологія. Методом дослідження є спостереження та порівняння об’єктів дизайну. Для аналізу було взято логотипи музичних колективів, перелік яких налічує понад 180 груп, що існували та існують на українському музичному просторі не менше двох років. Хронологічні межі дослідження зумовлюються періодом Незалежності України (1991р. – до теперішнього часу).
Результати. Тенденції розвитку візуальної складової логотипів було поділено на кілька історичних періодів.Прослідковано елементи дизайну логотипів музичних колективів кожного з означених періодів, виявлені характерні особливості та тенденції візуального ряду. Виведено типологію логотипів музичних колективів за графічним та смисловим навантаженням як засобів комунікації, що маються вплив на створення іміджу музичного колективу та його бренду. Розглянуто певні види логотипів як засобу ідентифікації музичного колективу. Окремо розглянуті приклади створення впізнаваного бренду музичного колективу, що не має усталеного логотипу, але доволі тривалий час існує завдяки фан-аудиторії, що сприймає їх творчість.
Наукова новизна. Надається систематизація логотипів музичних колективів за певними ознаками, елементами візуальних мов, графічними складовими. Обґрунтовується думка, що музичний стиль, в якому працює певний музичний колектив є найвпливовішим чинником створення елементів дизайну його логотипу.
Практична значущість. Запропонована систематизація та висновки, викладені в статті, можуть бути використані в наукових дослідженнях, пов’язаних з подальшим вивченням елементів графічної ідентифікації; в навчальному процесі щодо вивчення тематики дослідження.
Ключові слова: логотип, візуальна мова, ідентифікація, музичний колектив, імідж.
FEATURES OF VISUALIZATION OF LOGO OF MUSICAL BANDS OF INDEPENDENT UKRAINE
MIKHIEIEVA L.V.
Khortytsia National Educational Rehabilitation Academy
Purpose. The purpose of this article is to identify the distinctive features of the visual language of creating logos of musical band under the influence of cultural and socio-political events.
Methodology. The research method is to observe and compare design objects. For analysis, the logos of music bands were taken, the list of which consists of more than 180 groups that existed and existed on the Ukrainian music space for at least two years. The chronological boundaries of the study are determined by the period of Independence of Ukraine (1991 – to date).
Results. The trends of the visual component of logos have been divided into several historical periods. The visual language of each of the designated periods is traced, the characteristic features and tendencies of the visual series are revealed. The typology of logos of music band by graphic and semantic loading is deduced as the means of communication that influence the creation of the image of the music band and its brand. Some types of logos are considered as a means of identifying a music band.
Scientific novelty. There is a systematization of logos of music bands according to certain characteristics, elements of visual languages, graphic components. Cases of creating a recognizable brand of a music bands that have no established logo but have existed for a long time due to the fan audience that perceives their creativity are considered separately. It is argued that the musical style in which a certain team works on the functioning of a brand of a music bands as a whole is the most influential factor in creating elements of its visual language.
Practical significance. The proposed systematization and conclusions presented in the article can be used in scientific studies related to the further study of the elements of graphic identification; in the educational process of studying the subject of research; in the preparation of training and methodological manuals in graphic design.
Keywords: logo, visual language, identification, music band, image.
ОСОБЕННОСТИ ВИЗУАЛИЗАЦИИ ЛОГОТИПОВ МУЗЫКАЛЬНЫХ КОЛЛЕКТИВОВ НЕЗАВИСИМОЙ УКРАИНЫ
МИХЕЕВА Л.В.
Хортицкая национальная учебно-реабилитационная академія
Цель. Целью данной статьи является выявление характерных особенностей визуального языка создания логотипов музыкальных коллективов под влиянием культурных и социально-политических событий.
Методология. Методом исследования является наблюдение и сравнение объектов дизайна. Для анализа были взяты логотипы музыкальных коллективов, перечень которых насчитывает более 180 групп, существовавших и существующих на украинском музыкальном пространстве не менее двух лет. Хронологические рамки исследования обусловлены периодом независимости Украины (1991г. – до настоящего времени).
Результаты. Тенденции развития визуальной составляющей логотипов были разделены на несколько исторических периодов. Прослежены визуальный язык каждого из указанных периодов, выявлены характерные особенности и тенденции визуального ряда. Выведены типологию логотипов музыкальных коллективов по графическим и смысловой нагрузкой как средств коммуникации, имеются влияние на создание имиджа музыкального коллектива и его бренда. Рассмотрены определенные виды логотипов как средства идентификации музыкального коллектива. Отдельно рассмотрены примеры создания узнаваемого бренда музыкального коллектива, который не имеет четкой логотипа, но довольно длительное время существует благодаря фан-аудитории, воспринимающей его творчество.
Научная новизна. Дана систематизация логотипов музыкальных коллективов по определенным признакам, элементам визуального языка, графическими составляющими. Обосновывается мнение, что музыкальный стиль, в котором работает музыкальный коллектив является самым влиятельным фактором создания элементов его визуального языка.
Практическая значимость. Предложенная систематизация и выводы, изложенные в статье, могут быть использованы в научных исследованиях, связанных с дальнейшим изучением элементов графической идентификации; в учебном процессе по изучению тематики исследования.
Ключевые слова: логотип, визуальный язык, идентификация, музыкальный коллектив, имидж.
Література
- Барден Ф. Код зламано, або наука про те, що змушує купувати ; пер з англ. Ю. Кузьменко. New York: John Wiley & Sons, Inc., 2013; Харків: КСД, 2017. 303с.
- Безсонова Л. Морфологія логотипу в системі ідентифікаційної знакової графіки. Вісник ХДАДМ. № 3. С. 4-7. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2011_3_4 (дата звернення 20.03.2020).
- Гладун О. Візуальна мова графічного дизайну як вторинна моделююча система. Вісник ХДАДМ: Дизайн освіта в Україні. №2. С. 20-22. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2012_15_5 (дата звернення 20.03.2020).
- КосівВ. Тарас Шевченко у візуальній ідентифікації українців. Вісник Львівської національної академії мистецтв. № 25. С. 211-220. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2014_25_22 (дата звернення 20.03.2020).
- КосівВ. Від графічної стилістики до національної ідентифікації. Трикутник як символ у графічному дизайні УРСР та діаспори 1945–1989 рр. Вісник ХДАДМ. № 5. С. 80-86. URL: https://visnik.org/pdf/v2017-05-11-kosyv.pdf (дата звернення 20.03.2020).
- Морган Г. Имиджи организации ; пер. з англ. Н. Лапина. California, Thousand Oaks, 2005; Москва: Вершина, 2006. 416 с.
- Норман Д. Дизайн звичних речей ; пер. з англ. М. Бакалов. New York: Basic Books, 2013; Харків: КСД, 2019 р. 268 с.
- Ньюмеєр М. ZAG: найкращий посібник із брендингу ; пер. з англ. Ю. Кузьменко. Харків: КСД, 2017. 192 с.
- Поляк Р. Елементи спрощеної системи візуальної ідентифікації в малих і середніх підприємствах. Вісник Львівського університету. Серія журналістика, 2013. № 37. С.190-199. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/journalism/article/download/5103/5129 (дата звернення 20.03.2020).
- Хеллер С. Чваст С. Эволюция графических стилей. От викторианской эпохи до нового века ; пер. с англ. И. Форонова. New York, Abrams, 2011; Москва: Издательство Студии Артемия Лебедева, 2016. 320 с.
References
- Barden, Ph. (2013). Kod zlamano, abo nauka pro te, shcho zmushuie kupuvaty. [Decoded: The Science Behind Why We Bay]. (Yu. Kuzmenko, Trans). New York: John Wiley & Sons, Inc.; Kharkiv: KSD.
- Bessonova, L. (2011). Morfolohiia lohotypu v systemi identyfikatsiinoi znakovoi hrafiky [The morphology of the logo in the system of identification of significant graphics]. Bulletin of the KSADA. 3, 4-7 URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2011_3_4 (last accessed03.2020). [in Ukrainian].
- Hladun, (2013) Vizualna mova hrafichnoho dyzainu yak vtorynna modeliuiucha systema. Visnyk KSADA: Dyzainosvita v Ukraini. 2. [in Ukrainian].
- Kosiv, (2014) Taras Shevchenko u vizualnii identyfikatsii ukraintsiv. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv. 25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2014_25_22 (last accessed 20.03.2020). [in Ukrainian].
- Kosiv, (2017) Vid hrafichnoi stylistyky do natsionalnoi identyfikatsii. Trykutnyk yak symvol u hrafichnomu dyzaini URSR ta diaspory 1945–1989 rr. Visnyk KSADA. 5. URL: https://visnik.org/pdf/v2017-05-11-kosyv.pdf (last accessed 20.03.2020).[in Ukrainian].
- Morgan, (2006). Ymydzhy orhanyzatsyy [Images of Organization]. (N. Lapyna, Trans). California, Thousand Oaks.
- Norman, (2017). Dyzain zvychnykh rechei [The Design of Everyday Things]. (M. Bakalov, Trans). New York: Basic Books.
- Neumeier, M. (2017). ZAG: naikrashchyi posibnyk iz brendynhu [ZAG: The #1 Strategy of High-Performance Brands]. (Yu. Kuzmenko, Trans). New York: New Riders; Hemiro
- Poliak, Elementy sproshchenoi systemy vizualnoi identyfikatsii v malykh i serednikh pidpryiemstvakh. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia zhurnalistyka. 37. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/journalism/article/download/5103/5129 (дата звернення 20.03.2020) [in Ukrainian].
- Heller,S., Chwast, S. (2016). Evoliutsyia hrafycheskykh Ot vyktoryanskoi epokhy do novoho veka [Graphic Style from Victorian to New Century]. (Y. Foronova, Trans). Moskva: Yzdatelstvo Studyy Artemyia Lebedeva [inRussian].