ЛЮ ЦЗЯНСІНЬ, ПАШКЕВИЧ К. Л., КОСТОГРИЗ Ю. О., СЕРБІН О. І.

Київський національний університет технологій та дизайну

ДЕКОРАТИВНЕ ОЗДОБЛЕННЯ ЧОЛОВІЧОГО КОСТЮМА В КОЛЕКЦІЯХ ДИЗАЙНЕРІВ ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ

Мета – дослідити декоративне оздоблення чоловічого костюма в колекціях вітчизняних та закордонних дизайнерів ХХІ століття.

Методологія. Застосовані методи порівняння, візуально-аналітичний, ретроспективний та художньо-композиційний аналіз.

Результати. Досліджено різновиди декоративного оздоблення чоловічого костюма, які використовували дизайнери українських та світових брендів модного одягу у своїх колекціях на початку ХХІ ст. Визначено основні напрями розвитку декорування чоловічого одягу, його основні тенденції; виявлено художні засоби оздоблення чоловічого костюма в колекціях світових Будинків моди і у творчості українських дизайнерів. Встановлено, що кардинальні зміни в дизайні чоловічого одягу почались на початку ХХІ ст., а до цього часу чоловічий костюм характеризувався сталістю загальної геометричної форми та основного композиційного рішення. В цей період відмічена динаміка розвитку декоративного оздоблення чоловічого костюма, яке стало більш різноманітним і неординарним, і часто повторювало оздоблення жіночого костюма за кольорами, використанням вишивки різними матеріалами (бісером, паєтками, гаптування тощо), мережива, використання тканин різних кольорів, текстур, з візерунками, принтами тощо.

Наукова новизна полягає у визначенні динаміки і тенденцій розвитку декоративного оздоблення чоловічого костюма в колекціях світових Будинків моди та українських дизайнерів, які демонструвалися на початку ХХІ ст., що дасть можливість прогнозувати основні напрями та тенденції в оздобленні чоловічого одягу з метою дизайн-проектування сучасних колекцій.

Практична значущість. Опрацьована інформація та матеріали дозволили визначити провідні техніки та різновиди декоративного оздоблення в чоловічому костюмі ХХІ століття. Результати можуть бути використані у подальших наукових дослідженнях з історії моди та дизайну чоловічого одягу.

Ключові слова: декоративне оздоблення; декорування; чоловічий одяг; тенденції; колекція; сезон; Будинок моди; дизайн чоловічого одягу.

DECORATIVE FINISHING OF MEN’S COSTUME IN THE COLLECTIONS OF DESIGNERS OF THE BEGINNING XXI CENTURY

LIU JIANGXIN, PASHKEVYCH K. L., KOSTOHRYZ Y. O., SERBIN O. I.

Kyiv National University of Technologies and Design

The aim is to explore the decoration of men’s suits in the collections of Ukrainian and foreign designers of the XXI century.

Methodology. Applied methods of comparison, visual-analytical, retrospective and artistic-compositional analysis.

Results. The varieties of decorative finishing of men’s suits, which were used by designers of Ukrainian and world brands of fashionable clothes in their collections at the beginning of the XXI century, have been studied. The main directions of development of menswear decoration, its main tendencies are determined; artistic means of decorating men’s suits were found in the collections of the World Fashion Houses and in the works of Ukrainian designers. It is established that cardinal changes in the design of men’s clothing began at the beginning of the XXI century, and until now the men’s suit was characterized by the constancy of the general geometric shape and the main compositional solution. During this period, the dynamics of the decorative finishing of men’s suits, which became more diverse and unusual, and often repeated the decoration of women’s suits by color, the use of embroidery with different materials (beads, sequins, quilting, etc.), lace, use of fabrics of different colors, textures, patterns, prints, etc.

The scientific novelty is to determine the dynamics and trends in the decorative finishing of men’s suits in the collections of the World Fashion Houses and Ukrainian designers, which were demonstrated at the beginning of the XXI century.

Practical significance. The processed information and materials allowed to determine the leading techniques and types of decorative finishing of men’s suits of the XXI century. The results can be used in further research on the history of fashion and menswear design.

Keywords: decoration; trimming; menswear; trends; collection; season; Fashion house; menswear design.

ДЕКОРАТИВНАЯ ОТДЕЛКА МУЖСКОГО КОСТЮМА В КОЛЛЕКЦИЯХ ДИЗАЙНЕРОВ НАЧАЛА XXI СТОЛЕТИЯ

ЛЮ ЦЗЯНСИНЬ, ПАШКЕВИЧ К. Л., КОСТОГРЫЗ Ю. А., СЕРБИН О. И.

Киевский национальный университет технологий и дизайна

Цель – исследовать декоративную отделку мужского костюма в коллекциях отечественных и зарубежных дизайнеров XXI века.

Методология. Применены методы сравнения, визуально-аналитический, ретроспективный и художественно-композиционный анализ.

Результаты. Исследованы разновидности декоративной отделки мужского костюма, которые использовали дизайнеры украинских и мировых брендов модной одежды в своих коллекциях в начале XXI века. Определены основные направления развития декорирования мужской одежды, его основные тенденции; выявлено способы отделки мужского костюма в коллекциях мировых Домов моды и в творчестве украинских дизайнеров. Установлено, что кардинальные изменения в дизайне мужской одежды начались в начале ХХІ в., а до этого времени мужской костюм характеризовался стабильностью общей геометрической формы и основного композиционного решения. В этот период отмечена динамика развития декоративной отделки мужского костюма, которая стала более разнообразной и неординарной, и часто повторяла отделку женского костюма по цветам, с использованием вышивки различными материалами (бисером, пайетками, шитье и т.д.), кружева, тканей разных цветов, текстур, с узорами, принтами и т.п.

Научная новизна заключается в определении динамики и тенденций развития декоративной отделки мужского костюма в коллекциях мировых Домов моды и украинских дизайнеров, которые демонстрировались в начале ХХІ в., что позволит прогнозировать основные направления и тенденции в отделке мужской одежды с целью дизайн-проектирования современных коллекций.

Практическая значимость. Анализ информации позволил определить ведущие техники и разновидности декоративной отделки в мужском костюме XXI века. Результаты могут быть использованы в дальнейших научных исследованиях по истории моды и дизайну мужской одежды.

Ключевые слова: декоративная отделка; декорирование; мужская одежда; тенденции; коллекция; сезон; Дом моды; дизайн мужской одежды.

Література

  1. Кротова Т.Ф. Класичний костюм в європейській моді XIX – початку ХХІ століття: еволюція форм і художньо-стильових особливос­тей: монографія. Львів: ЛігаПрес, 2014. 308 с.
  2. Kolosnichenko М. V., Pashkevich К. L., Krotova Т. F. et al. Fashion design in a multicultural space: m Publisched by Academic Society of Michal Baludansky, Printed by UK Technical University of Košice, Slovakia, 2020. 258 p.
  3. Колосніченко О. В. Формоутворення одягу спеціального призначення як об’єкта дизайн-діяльності: монографія. Київ: КНУТД, 2018. 420 с.
  4. Hollander A. Sex and Suits: The Evolution of Modern Dress. Bloomsbury Academic. 2016. 158 p.
  5. Елизаров А. А. Стилистическая эволюция мужского классического костюма в ХХ – начале ХХІ вв.: дис. … канд. искусств. Санкт-Петербург, 2015. 224 с.
  6. Flusser А. Dressing the men: Mastering the Art of Permanent Fashion. HarperCollins. 2002. 320 p.
  7. Пашкевич К. Л., Лю Цзянсінь, Косто­гриз Ю. О. Дослідження принципів формування сучасного чоловічого гардеробу. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті. №1. С. 18–26.
  8. Терехова М. В. Семиотика мужского формального костюма начала ХХ в. Вестник СПбГУКИ. № 1. С. 71–74.
  9. Королёва Л. В. Мужской костюм в истории европейской моды: основные векторы развития: XV в. – начало XX в.: автореф. дис. … канд. искусств. Санкт-Петербург, 2008. 201 с.
  10. Навольська Л. В. Історіографічні аспекти формоутворення чоловічого одягу. Art and Design. 2019. № 4. С. 68–78.
  11. Bowstead McCauley J. Menswear Revolution. The Transformation of Contemporary Men’s Fashion. London: Bloomsbury Visual Arts, 210p.
  12. Yue Fang Feng. Digital Design and Realization of Fashionable Men’s Wear in Fashion Design. Journal of Physics: Conference Series. 2020. 5.
  13. Hoe Ryung Lee, Jongsun Kim, Jisoo Ha. ‘Neo‑Crosssexual’ fashion in contemporary men’s suits. Fashion and Textiles. 2020. № P. 28.
  14. Офіційний сайт журналу Vogue Ukraine. Покази. URL: https://vogue.ua/collections.
  15. Офіційний сайт бренду Воронін. URL: https://www.voronin.ua/uk (дата звернення: 27.04.2021).
  16. Про творчість Віктора Анісімова. URL: http://designersua.com/dizainer/anisimov-viktor-.html (дата звернення: 27.04.2021).
  17. Олексій Залевський. URL: http://www.zalevskiy.com/ru/about/ (дата звернення: 26.04.2021).
  18. Творча діяльність Артема Клімчука. URL: https://bit.ua/2020/08/artemklimchuk/ (дата звернення: 26.04.2021).
  19. Про бренд Сержа Смоліна. URL: http://idol.ua/about-us-v2/ (дата звернення: 27.04.2021).
  20. Творчість Івана Фролова. URL: http://designersua.com/dizainer/frolov.html (дата звернення: 27.04.2021).

References

  1. Krotova, F. (2014). Klasychnyj kostium v ievropejs’kij modi XIX – pochatku ХХІ stolittia: evoliutsiia form i khudozhn’o-styl’ovykh osoblyvostej [Classic costume in European fashion of the XIX – early XXI century: the evolution of forms and artistic and stylistic features]: monohrafiia. L’viv: LihaPres. 308 p. [in Ukrainian].
  2. Kolosnichenko,М. , Pashkevich, К. L., Krotova, Т. F. et al. (2020). Fashion design in a multicultural space: monograph. Publisched by Academic Society of Michal Baludansky, Printed by UK Technical University of Košice, Slovakia. 258 p. [in English].
  3. Kolosnichenko,O. V. (2018). Formoutvorennia odiahu spetsialnoho pryznachennia iak obiekta dyzajndiialnosti [Forming special purpose clothing as an object of design activity] monohrafiia. Kyiv: 420 p. [in Ukrainian].
  4. Hollander, (2016). Sex and Suits: The Evolution of Modern Dress. Bloomsbury Academic. 158 p. [in English].
  5. Elyzarov, A. (2015). Stylystycheskaia evoliutsyia muzhskoho klassycheskoho kostiuma v ХХ – nachale ХХI vv. [Stylistic evolution of men’s classic costume in the XX – early XXI centuries]. Candidate’s thesis. Sankt-Peterburh. 224 p. [in Russian].
  6. Flusser, А. (2002). Dressing the men: Mastering the Art of Permanent Fashion. HarperCollins. 320p. [in English].
  7. Pashkevych,L., Liu, Jiangxin, Kostohryz, Yu.O. (2019). Doslidzhennia pryntsypiv formuvannia suchasnoho cholovichoho harderobu [Research of principles of formation of modern men’s wardrobe]. Tradytsii ta novatsii u vyschij arkhitekturno-khudozhnij osviti – Traditions and innovations in higher architectural and artistic education. 1. 18–26 [in Ukrainian].
  8. Terekhova, V. (2017). Semyotyka muzhskoho formal’noho kostiuma nachala ХХ v. [Semiotics of men’s formal costume of the early twentieth century]. Vestnyk SPbHUKY – Vestnik SPbGUKI. 1. 71–74 [in Russian].
  9. Koroliova, V. (2008). Muzhskoj kostium v ystoryy evropejskoj mody: osnovnye vektory razvytyia: XV v. – nachalo XX v. [Men’s suit in the history of European fashion: the main vectors of development: XV century. – the beginning of the XX century]. Candidate’s thesis. Sankt-Peterburh. 201 p. [in Russian].
  10. Navol’s’ka, V. (2019). Istoriohrafichni aspekty formoutvorennia cholovichoho odiahu [Historiographical aspects of the formation of men’s clothing]. Art and Design. 4. 68–78. [in Ukrainian].
  11. Bowstead McCauley,  (2018). Menswear Revolution. The Transformation of Contemporary Men’s Fashion. London: Bloomsbury Visual Arts. 210p. [in English].
  12. Feng, Yue Fang (2020). Digital Design and Realization of Fashionable Men’s Wear in Fashion Design. Journal of Physics: Conference Series. 5 [in English].
  13. Lee, Hoe Ryung, Kim, Jongsun, Ha, Jisoo (2020). ‘Neo‑Crosssexual’ fashion in contemporary men’s suits. Fashion and Textiles. 7. 28 [in English].
  14. Ofitsijnyj sajt journal Vogue Ukraine [Official site of the Vogue Ukraine]. URL: https://vogue.ua/collections.
  15. Ofitsijnyj sajt brendu Voronin [Official site of the Voronin brand]. URL: https://www.voronin.ua/uk (Last accessed: 27.04.2021) [in Ukrainian].
  16. Pro tvorchist’ Viktora Anisimova [About the work of Victor Anisimov]. URL: http://designersua.com/dizainer/anisimov-viktor-.html (Last accessed: 27.04.2021) [in Russian].
  17. Oleksij Zalevs’kyj [Alexey Zalevsky]. URL: http://www.zalevskiy.com/ru/about/ (Last accessed: 26.04.2021) [in Russian].
  18. Tvorcha diial’nist’ Artema Klimchuka [Creative activity of Artem Klimchuk]. URL: https://bit.ua/2020/08/artemklimchuk/ (Last accessed: 26.04.2021) [in Ukrainian].
  19. Pro brend Serzha Smolina [About Serge Smolin’s brand]. URL: http://idol.ua/about-us-v2/ (Last accessed: 04.2021) [in Russian].
  20. Tvorchist’ Ivana Frolova [Works by Ivan Frolov]. URL:http://designersua.com/dizainer/frolov.html (Last accessed: 04.2021) [in Russian].