НАВЧАЛЬНІ АЛГОРИТМИ ДИЗАЙНУ ПАКУВАЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ

БОЖКО Т.О.

Київський національний університет культури і мистецтв

Мета статті розглянути и виокремити алгоритми навчального процесу з підготовки майбутніх фахівців з дизайну пакувальної продукції. Для цього розглянуто і виділено ті етапи навчального проектування, що є підготовчими до самостійного виконання проектів пакувальної продукції.

Методика дослідження передбачає використання методу системно-порівняльного аналізу та зіставлення алгоритмів професійного та навчального проектування.

Результати. В статті доведено невідповідність очікувань студентства на інсайт у постановці та вирішенні проектних завдань. Визначено необхідність свідомого формування уявлень про синтетичний та інтегрований характер дизайн-діяльності. Сформульовано та виділено шість етапів навчальної діяльності, а саме: накопичення досвіду проектувальника стосовно можливостей формоутворення пакувальних конструкцій і їх подальших трансформувань, залежно від матеріалів і технологій виготовлення; вивчення аналогів пакувальної продукції; формулювання проектних проблем, відповідно до кожної проектної ситуації; генерування ідей; формування варіативних проектних пропозицій; тестування згенерованих пропозицій та вибір найбільш оптимального рішення.

Наукова новизна роботи полягає у встановленні етапів навчального проектування, відмінних від класичної методики, та розкритті тих сутнісних протиріч, з якими доводиться зтикатись, і які необхідно вирішувати  проектувальнику в процесі опанування навичок дизайну пакувальної продукції.  

Практична значимість дослідження полягає у його впливовості на процес підготовки дизайнерів-графіків, з визначенням наступних складових: формування базових знань; розвиток спостереження; навички аналізу; навички креативного мислення та генерування ідей; керування процесами видозмін та навичками точного технічного відтворення означених видозмін за допомогою широкої гами зображувальних засобів; емпатії та навичок обґрунтованого вибору проектних пропозицій.

Ключові слова: дизайн пакувальної продукції, алгоритми навчального проектування, етапи проектної діяльності.

 

УЧЕБНЫЕ АЛГОРИТМЫ ДИЗАЙНА УПАКОВОЧНОЙ ПРОДУКЦИИ

БОЖКО Т.А.

Киевский национальный университет культуры и искусств

Цель статьи рассмотреть и выделить алгоритмы учебного  процесса по подготовке будующих специалистов к дизайну упаковочной продукции. Для этого детально рассматриваются и выделяются этапы учебной деятельносты, являющиеся подготовительными к самостоятельному выполнению проектов упаковочной продукции.

Методика исследования предполагает использование метода системно-сравнительного анализа и сопоставление алгоритмов профессионального и учебного проектирования.

Результаты. В статье доказана несостоятельность  ожиданий студенчества на инсайт в постановке и решении проектних заданий в реальном процесе дизайн-проектирования. Указано на необходимость  сознательного и целенаправленного формирования представлений о синтетическом и  интегрированном характере дизайн-деятельности. В статье сформулировано и выделено 6 этапов учебной деятельности, а именно: накопление опыта проектировщика относительно возможностей формообразования упаковочных конструкцій и их дальнейших трансформацій в зависисмости от материалов и технологий изготовления;  изучение аналогов упаковочной продукции; формулировка проектних проблем, соответственно к каждой из проектних ситуаций; генерирование идей; формирование вариативных проектних предложений; тестирование сгенерированных предложений и выбор наиболее оптимального решения.

Научная новизна работы состоит в выделении отличительных этапов учебного проектирования и розкрытии тех существенных противоречий, с которыми приходится сталкиваться, и которые необходимо решить проектировщику в процессе освоения навыков дизайна упаковочной продукции.

Практическая значимость исследования состоит в его влиянии на процесс подготовки дизайнеров-графиков с удержанием следующих компонентов: формирования базовых знаний; развития наблюдательности; навыков анализа; навыков креативного мышления и генерирования идей; управления процессами  изменений с навыками их точного технического воплощения с  помощью  широкой гами изобразительных стредств; эмпатии и навыков обоснованого выбора проектних предложений.

Ключові слова: дизайн пакувальної продукції, алгоритми навчального проектування, етапи проектної діяльності.

 

LEARNING ALGORITHMS FOR PACKAGING DESIGN

BOZHKO T.A.

Kyiv National University of Culture and Arts

The purpose of the paper is to consider and select the learning activities algorithms for the process of training the design of packaging products proficients. The article gives a detailed review of the preparatory stages of learning activities for the independent implementation of packaging products projects.

The methodology of the research implies using the method of system-comparative analysis and  method of comparison of  algorithms for professional design and learning design activities.

The findings. The article proves the irrelevance between students’ expectations for insight in setting and solving project tasks. The article determines the necessity for the conscious impression of synthetic and integrated nature of design operation. The article formulates and allocates 6 stages of learning activity, namely: accumulation of experience of the designer in relation to the possibilities of forming the packaging structures and their further transformation, depending on the materials and manufacturing technologies; studying of analogues of packaging products; design problems formulation, according to each project situation; the generation of ideas; the formation of variational project proposals; testing generated offers and choosing the most optimal solution.

The originality of the work is to establish the distinct stages of educational designing and to reveal the essential encountered contradictions  that should  be solved by the designer in the process of mastering the design skills of the packaging products.

The practical value of the research is its influence on the process of training graphic designer. This process includes following components: the formation of basic knowledge; development of observation; analysis skills; creative thinking skills and ideas generation; process management modification and the skills of accurate technical reproduction of the specified modification using a wide range of image tools; empathy and skills of reasonable selection of project proposals.

Key words: packaging product design, learning design algorithms, stages of the project activity.

 

Література

  1. Божко Т.О. Методичні основи вдосконалення проектування продукції графічного дизайну: дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.07. Київ, 2011. 185 с.
  2. Ivanova A.A. Design Thinking as a New Approach in Education. Вісник Харківської державної академії дизайну та мистецтв. 2017. № 3. С. 33–39.
  3. Говорун А.В. Необхідність впровадження технології дизайн мислення як складової професійної мистецької освіти Дизайн-освіта 2017: матеріали IX міжнародного форуму (9-12 жовтня 2017 року). Харків: ХДАДМ, 2017. С. 33–35.
  4. Кривошей В.М. Упаковка в нашому житті. Київ: ІАЦ «Упаковка», 2001. 160 с.
  5. Кузнецова В.М. Дизайн-мислення як інноваційна технологія у контексті вищої мистецької освіти. Дизайн-освіта 2017: матеріали IX міжнародного форуму (9-12 жовтня 2017 року). Харків: ХДАДМ, 2017. С. 53–57.
  6. Кучер С.Л. Використання методології дизайн-мислення при виконанні творчих проектів майбутніми вчителями технологій. Дизайн-освіта 2017: матеріали IX міжнародного форуму (9-12 жовтня 2017 року). Харків: ХДАДМ, 2017. С. 60–62.
  7. Cоловьев Ю.Б., Сидоренко В.Ф., Кузьмичев Л.А. и др. Методика художественного конструирования; под ред. Ю.Б. Соловьева. 2-е изд. М.: ВНИИТЭ, 1983. 166 с.
  8. Пильнік Р.О. Розвиток дизайнерського мислення в образотворчій діяльності. Вісник ХДАДМ. 2007. № 6. С 111–116.

References

  1. Bozhko T.O. (2011) Metodychni osnovy vdoskonalennia proektuvannia produktsii hrafichnoho dyzainu: [Methodical foundations of the graphical design production project perfection] Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
  2. Ivanova A. (2017). Design Thinking as a New Approach in Education. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu ta mystetstv Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts. 3, 33–39. [in English]
  3. Hovoryn A. (2017). Neobkhidnist vprovadzhennia tekhnolohii dyzain myslennia yak skladovoi profesiinoi mystetskoi osvity [The need for the introduction of thinking design technology as a component of professional artistic education ]. Design Education 2017: IX mizhnarodnyi forum (9-12 zhovtnia 2017 roku). – IX International Forum. (pp. 33-35). Kharkiv: KSADA [in Ukrainian].
  4. Kryvoshey V. (2001). Upakovka v nashomu zhytti [Packing in our lives]. Kyiv [in Ukrainian].
  5. Kyznetzova V.M. (2017) Dyzain-myslennia yak innovatsiina tekhnolohiia u konteksti vyshchoi mystetskoi osvity [Design thinking as an innovative technology in the context of higher artistic education] Design Education 2017: IX mizhnarodnyi forum (9–12 zhovtnia 2017 roku). – IX International Forum. Kharkiv: KSADA, 53–57 [in Ukrainian].
  6. Kytcher S.L. (2017). Vykorystannia metodolohii dyzain-myslennia pry vykonanni tvorchykh proektiv maibutnimy vchyteliamy tekhnolohii [Using the methodology of design thinking when performing creative projects by future technology teachers]. Design Education 2017: IX mizhnarodnyi forum (9-12 zhovtnia 2017 roku). – IX International Forum. Kharkiv: KSADA. 60–62 [in Ukrainian].
  7. Soloviev Y.B., Sydorenko V. F., Kuzmichev L.A. at al; edited by Soloviev Y.B. (1983). Metodika khudozhestvennogo konstruirovaniya [Methodology for the artistic design]. Moscow: All-Union Scientific Research Institute of Technical Aesthetics [in Russian].
  8. Pylnik R.О. (2007) Rozvytok dyzainerskoho myslennia v obrazotvorchii diialnosti [Development of design thinking in visual activities] Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu ta mystetstv Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts. 6, 111–116. [in Ukrainian]